luni, 18 martie 2013

Situatiile de imposibilitate ( 2 )



În 72 de ore, CNATDCU trebuia să răspundă la solicitări care necesitau un volum de muncă imens, cu o documentare în arhive imposibil de realizat în termenul oferit. Folosindu-se de acest act de nesupunere, Liviu Pop a decretat dizolvarea Consiliului.*)



Situatiile de imposibilitate **) definite intr-o postare anterioara cu precadere la nivel individual, sunt ilustrate acum pregnant in cazul unei instante academice actuale. Este vorba de conflictul major aparut recent intre reprezentantii CNATDCU (Consiliului de Atestare a Titlurilor Universitare ), respectiv academician Marius Andruh :



Academician Marius Andruh
( Foto : ae-info.org )



si MECTS ( Ministerul Educatiei , Cercetarii, Tineretului si Sportului ) , respectiv ministrul interimar al Educatiei, Liviu Pop :





Ministrul interimar al Educatiei Liviu Pop
( Foto : agerpres )


In acest caz, ministrul Pop s-a folosit de adresa de mai jos ***) pentru a motiva ordinul de modificare a regulamentului de functionare a CNATDCU , afirmand ca acest organism a refuzat sa se supuna cerintelor ministerului si acuzand lipsa de transparenta in desfasurarea activitatii.

Modalitatea folosita era una clasica pentru aducerea indivizilor in situatii de imposibilitate si care functioneaza la fel de eficient si atunci cand este vorba de institutii. In masinaria de frant vointe si constiinte a statutului, metoda folosita fara gres este ceea ce pe vremuri era numit "asasinatul administrativ", acesta fiind aplicat cu precadere pentru hartuirea administrativa a angajatilor indezirabili sau "cu probleme".
Practic au fost "trasate" CNATDCU sarcini multiple si concomitente imposibil de indeplinit in 24 de ore ceea ce a condus pe cale de consecinta la decretarea "insubordonarii"acestui organism si desfiintarea lui . Iata sarcinile :







Modalitatea particulara in care s-a desfasurat acest conflict aduce in memorie tehnici de manipulare, presiune si control social de neinteles pentru o mentalitate occidentala contemporana.

Intreg acest acest arsenal subteran si nerecunoscut oficial , a fost utilizat pe scara larga inainte de 1990 ( sau chiar dupa ) pentru anihilarea sau contrafacerea sau unor decizii administrative de impact si in acelasi timp explica ineficienta de cosmar a birocratiei de stat de la noi .

Ante-datarea sau post-datarea documentelor, "disparitia " inexplicabila a registrului de intari -iesiri", "pierderea" inexplicabila a documentelor si dosarelor importante  sau chiar a unor intregi arhive, difuzarea "inexplicabila"a datelor personale ale unor cetateni din bazele de date oficiale ale companiilor private , ale adminstratiei de stat , ale tribunalelor , sau chiar ale Politiei, au fost relatate in presa si sunt la fel de cunoscute ca si "disparitia" inexplicabila a unor arme din ...depozitele militare (!) .

In cazul de fata avem de-a face cu o premiera in sensul ca tehnici subterane de control social care substituie formalul realului pentru a deforma corespondenta dintre adevar si realitate , sunt folosite pentru prima data la lumina zilei si spre stupefactia Europei ( de fapt a intregii lumi civilizate ! ) :

" A întrerupt şedinţa pentru a discuta cu ei, trăgând de timp în aşteptarea publicării MOf. explică Vlaston: "I-a ţinut de vorbă până la 10.55, când a aflat că a apărut şi apoi a plecat".
După ce ordinul a intrat în vigoare, prin apariţia în Monitor, Liviu Pop a explicat Consiliului că şedinţa lor este ilegală, iar verdictul, nul." ****)

In alta ordine de idei , ceea ce un ziarist a numit acum "politizarea birocratiei' , este o situatie care decurge de fapt " conform manualului ", nefiind nimic altceva decat calchierea in 2012 a unor strategii bolsevice de confiscare a controlului social :

Directiva 14. Trebuie făcut totul ca hotărarile şi ordinele – fie acelea cu caracter juridic, economic sau organizatoric – să fie nepunctuale.
Directiva 15. Trebuie făcut totul ca anumite cazuri să fie discutate concomitent de mai multe comisii, oficii şi instituţii, însă nici una dintre ele să nu aibă drept de decizie înainte de a se consulta cu celelalte.

Practic  asistam acum la cea mai teribila inclestare aparuta dupa 1990 intre vointa academica ( decizia profesionala ) a unei comunitati stiintifice si vointa politica ( decizia administrativa ) aferenta structurilor de putere, intr-o tara in care decizia politica si administrativa a prevalat aproape intotdeauna asupra deciziei stiintifice si profesionale . Modul in care va fi transat acest conflict va transmite un semnal foarte puternic in intreaga societate , cu atat mai mult cu cat exista riscul imens ca si acest conflict sa mascheze un altul de profunzime care tine de confiscarea statului de drept .






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu